Tja ….

…. heb je net de ene Corona-richtlijn op je netvlies, ben je alweer bezig met de volgende fase. Per 1 juli mag de kantine namelijk weer open als je het nieuws mag geloven. Officieel weten we nog niets, we weten dus ook nog niet wat er dan allemaal precies in ons voordeel verandert. Mogen ouders weer op het terrein en dus bij de trainingen aanwezig zijn? Mogen de kleedkamers weer gebruikt worden? Mag er weer in de kantine gesport worden? En waar hebben we ons dan allemaal aan te houden?

Ondanks dat we dus nog veel niet weten hebben we als bestuur samen met Maurice toch de koppen maar bij elkaar gestoken om na te denken wat er allemaal voor 1 juli geregeld moet worden als alle antwoorden op bovenstaande vragen ‘ja’ zijn.  Want het risico nemen om alles kort van te voren te bedenken, voor te bereiden en uit te voeren leek ons een te groot risico.

Het feit dat de kantine en de kleedkamers nog in de verbouw-stand staan dwingt ons ook om op tijd actie te ondernemen.

De zaken waar we het over gehad hebben waren:

  • De aanschaf van een ontsmettingszuil, want alle mensen die de kantine in komen zullen ongetwijfeld hun handen moeten ontsmetten. En dan is zo’n zuil wel handig. Maar wat voor één neem je dan? En dan graag ook niet zo’n dure natuurlijk. De zoektocht is gestart.
  • De opstelling van de tafels en stoelen zodat we kunnen waarborgen dat iedereen op 1,5m van elkaar kan zitten. Dan kom je dus tot de conclusie dat we zoveel verschillende activiteiten in de kantine hebben dat een vaste opstelling een lastig verhaal wordt. Uiteindelijk is er besloten dat we uitgaan van één basisopstelling en dat de vrijwilligers van m.n. de recreatiesporten zelf iedere keer de zaal inrichten en na afloop weer in de basisopstelling terug zetten. Dat gebeurde in het verleden ook al, dus dat zal hopelijk nu ook niet zo veel problemen opleveren.
  • Een looproute naar en van de bar? Moet die er komen? En zo ja, hoe ziet dat er dan uit? Welk materiaal hebben we daarvoor nodig? Zullen we voorlopig de schuifpui als in- en uitgang gebruiken en de voordeur met lint afzetten om het in- en uitgaande ‘verkeer’ te kunnen volgen. Zetten we wel of geen paaltjes neer om de route te markeren? Of gebruiken we alleen tape?
  • Het opleveren van de kantine en de kleedkamers. De laatste klusjes, opruimen en schoonmaken. Wie doet wat en welk tijdspad volgen we? Wie kunnen we vragen om te komen helpen met schoonmaken?
  • De recreatiesportgroepen. Er zijn er die nu nog niet gestart zijn omdat zij altijd binnen sporten. Willen zij weer beginnen of stellen ze het nog een tijdje uit? De meeste deelnemers zitten in een risicogroep, dus uitstel zou te begrijpen zijn. En als ze komen hoe kunnen we dan bij hen ook de 1,5m waarborgen?
  • Het gebruik van de toiletten in de kantine. Met de 1,5m-maatregel kun je er maar met één persoon naar binnen. Hoe ga je laten zien dat hij al bezet is?
  • Waar heeft het barpersoneel zich aan te houden?

Kortom, we hadden weer genoeg om over te brainstormen. Nu nog 3 weken om alles te regelen.

Het bestuur

 

 

Deel dit bericht:  Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email